Dit zijn wij!

5 februari 2020 - Zwolle, Nederland

Hoi allemaal!

Tof dat je op deze blog hebt geklikt! Binnenkort gaan wij (Anne, Sanne, Gerlinda en Caroline) met z’n vieren naar Malawi om vrijwilligerswerk in het ziekenhuis te doen als onderdeel van onze studie HBO-verpleegkunde. We hebben allemaal heel veel zin in deze reis, maar vinden het stiekem ook wel spannend hoor!

We zijn al een aantal maanden bezig met de voorbereiding van de reis en onze tijd daar. Daar komt meer bij kijken dan we dachten. Allerlei formulieren die ingevuld moeten worden, vaccinaties halen, vliegtickets boeken, onderdak regelen, uniformen regelen, en dit is dan nog maar een klein deel. We halen veel voorpret uit de voorbereidingen en kunnen bijna niet wachten tot het vertrek!

We gaan voor tien weken vrijwilligerswerk doen in het ziekenhuis daar (Nkhoma Hospital). Dat betekent automatisch dat we ook in een heel andere cultuur terecht zullen komen. We hebben veel zin om dit allemaal te gaan ontdekken en we zijn benieuwd wat we daar op verpleegkundig gebied kunnen leren en hoe we iets voor onze medemens daar kunnen betekenen!

Mocht je het ziekenhuis daar willen sponseren met een vrijwillige bijdrage, contact één van ons dan even, want er is een hele lijst aan spullen die ze daar goed kunnen gebruiken!

Via deze blog kunnen jullie op de hoogte gehouden worden van onze voorbereidingen en onze tijd daar!

Groetjes,

Anne, Gerlinda, Sanne en Caroline

Dit zijn wij!

1. Danielle:
    17 februari 2020
    Wat een leuk avontuur. Veel succes met de laatste voorbereidingen. Ik hoop dat jullie een mooie en leerzame tijd mogen hebben!